Wednesday, October 22

gemuk itu lawa?

Hari ni kerja saya membaca blog aje.

Semalam kerja saya online window shopping. (but it ended up shopping. owh tak tahannn)
thank you gigi if that jacket was your treat.

Best kan intern.

Because i got bored with my routine so i started gym to get rid all these fats away.Just started yesterday and it was refreshing.

Ye, saya dah gemuk. Kadang2 kalau pakai baju yang cm baby doll cut, some insensetive people will say.. 'u pregnant berapa bulan? ' . The word pregnant, bulat, raksaksa berlemak, gemuk, besar, fat sangat sensetive di gegendang telinga saya jika ditujukan kepada saya. hurm. emo.

Kadang2 saya terpikir penting sangat ke nak jadi kurus cam catwalk model walaupun tinggi mereka 2 kali ganda tinggi saya (itu sudah melampau).

Menyusahkan jugak. Badan saya cam yo-yo (bukan sebab die bulat). Tapi sebab berat badan saya cepat naik dan cepat turun. Haish. susah nak maintain tau!

Tapi.... I want to look good in anything i wear. Doesn't anyone want that?

Nak cantik itu sakit.

So my dearest mummy says.. do not eat fattening food (banyak sayur..etc and kurang carbs) and go to the gym everyday.
Bermula dari semalam, saya transform kepada seekor kambing yang hanya makan sayur di malam hari.

Terharu kerana dia kisahkan saya. Owh saya tak stress. Saya suka gym dan sayur tapi bukan suka nak jadi kambing.

To orang-orang who thought that i'm pregnant or called me raksaksa berlemak,

At least i have booty and jellies to work it out. You skinny little insecure asses.

8 comments:

Shira-chan said...

yay for girls with booty =P

reen, x payah la makan cam kambing. u're awesome the way u are =)

adeknurul said...

agreed with shira.. :)

i duduk rumah masa intern ni, perut makin boroi la... y la x pegi ke bhgn2 lain.. hahahahah...

nak lose susah, nak gain lg susah i think..

Suri said...

ah siapakah mulut jahanam itu yg memanggil adik ku sebegitu trupa? meh cili mulut dia.. haha

p/s: now pun dah hot. takyah pening2 kepala! :p

Adreen Nordin said...

gue terharu sih.

Rez said...

whatever it is, you still have a bf who loves you the way u are, rite?..

booty and jellies ..hmm.. interesting way to put it..

wan said...

yup2...ur bf loves u the way u r now....hehe....u dnt hv to worry....bf u tuh gile klu dia g carik pompuan lain...siyes...hehe

Merissa K. said...

this is so funny la kucinggg!!!
raksasa berlemak?
wtf?

and please, ur a cat, dont perasan to be a kambing ok? haha

Adreen Nordin said...

Thanks for all the comments.
Actually reading this post again and i find it kinda funny.
to merissa k. - i ate alot of veggie. Does kucing eat veggie?
to mohd - i know he loves me and i love him too
to rez - you are rite. jellies is when u have a lot of flabs.

cik lanun

My photo
I used to believe that we can live on clouds.